Popups

Popups

Alsof popups en balken met cookiemeldingen nog niet erg genoeg zijn lijkt het momenteel in de mode te zijn om bezoekers van websites ook nog eens te trakteren op popups die vragen om je in te schrijven op hun nieuwsbrief, om (gratis) tips te ontvangen of nieuwe aanbiedingen.

Call-to-action elementen noemt men dit en moeten de bezoeker ertoe bewegen zo snel mogelijk ergens op te klikken en hun gegevens achter te laten, of op zijn minst hun e-mailadres. Men zegt dat het effectief is, maar ik twijfel hieraan. Zelfs als websitebouwer vind ik ze voornamelijk irritant, met name omdat ze zullen blijven verschijnen, ook als je een volgende keer de website bezoekt. Het is mogelijk dit te voorkomen door het controleren van het IP-adres van de bezoeker, maar met het populairder worden van de VPN is dit straks ook geen optie meer.

Flashy popups om nieuwe klanten te trekken, effectief of vooral irritant?

Mijn advies is daarom, kies voor een duidelijke maar minder opdringerige methode, en dus een plek op de site die prominent aanwezig is maar niet storend, en plaats daar je ‘Bel me terug’ of ‘Schrijf je in’ formulier. Iedereen wil graag nieuwe klanten of kopers, dus je wilt ze zeker niet wegjagen van je website.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn